ROMAN RELOADED REVIEW

Nicki Minaj är en purist mardröm. Hon inte bara grenslar pop kategorier hon dumpar dem i en Cuisinart, piskor dem till en skummande puré, så tränar en guidad missil på hela röran. Hon är en rappare är rappare, en mästare av flöde och linjer punch, med kompetens att behaga de mest krävande portvakter av hip-hop street cred. Men hon är en bubblegum starlet också, leverera sötsaker till landets köpcentrum råttor. "Jag är i HOV lane" Minaj skryter om sitt andra LP. Det är sant: Hon är en av de få artister som kan konkurrera Jay-Z: s blandning av konstnärliga hederlighet och ren star power.
Men Minaj är också i Gaga körfält, den Bowie körfält, den Missy Elliott och Gary Glitter och Katy Perry och Betty Boop körfält. (Med ljudet av "Rätt vid min sida" - en blåsig duett med Chris Brown -. Hon kan kryssning i Jordin Sparks körfält, också) Sedan finns det romerska Zolanski körfält. Roman Reloaded öppnas med Minaj - en biracial kvinna från Queens via Trinidad - rytande i rösten av hennes (polska?) Homo-sexuell "tvillingbror" alter ego. I samma låt, tar hon på rösten av Martha Zolanski, Roman mor, sjunga i en tecknad Cockney accent. "Ta din medicin, Roman," råd Minaj / Martha. "Quack, kvacksalvare till en anka och en kyckling, för / Lägg hyena i en freakin 'zoo", svarar Minaj / Roman. Senare brister hon i "O Come, All Ye Faithful".
KÄLLA!
/// Marcus